欢迎加入中国茉莉花行动部落

我们来自同一个家园,那里毒草丛生。
我们来自同一个部落,那里毒蛇横行。
我们播种茉莉,为了呼吸自由的芳香。
我们移植鲜花,为了拥抱春天的曙光。

Thursday, November 16, 2017

西诺再美国广播协会所作的英文演讲

本文网址:http://jasmine-action.blogspot.com/2017/11/blog-post_16.html


https://youtu.be/S9-o6Iro8og
西诺在BBG总部会议上的演讲(2017年11月15日)

标题:推特、脸书、油管三大媒体齐齐封杀郭文贵,不是来自中国的压力,而是因为我的举报!

各位与会者下午好!

在2017年4月19日,美国之音在采访中国亿万富豪郭文贵时,原计划直播3小时,但直播一小时就被中断,是为“断播门”事件。

美国之音应该允许某个人利用美国之音的直播频道来为心所欲地胡说八道吗?不,当然不能!

当发现某人在美国之音直播时,胡说八道,粗口成章,泄露隐私,侮辱女性,甚至是播放黄色视频时,美国之音有权切断直播吗?有,当然有这种权利!

我叫熊宪民,英文名字是Sino,大家跟我叫西诺。我是一家中文新闻网站博讯的兼职记者。

郭文贵利用社交网站经常发布侮辱妇女和造谣诽谤他人的言论。我是郭文贵网络暴力言论的受害者之一。我今天就是要代表那些被郭文贵严重侵犯和伤害的人们来向美国广播委员会讲明真相。下面是郭文贵对我进行造谣、诽谤、生命威胁的几个实例。

2017年3月4日,郭文贵约我在法拉盛见面,在见面过程中多次对我进行死亡威胁,声称要在年底之前干掉我。

随后不久,就是在四月份,郭文贵用间谍手段偷取了我的护照等证件信息,将我的这些私人证件信息上传到推特、脸书、油管等等社交媒体,郭文贵还号召他的粉丝对我进行追杀,甚至悬赏一百万美金来要我性命。

郭文贵根据我的名字叫“宪民”,就望文生义,一口咬定我是中共特务机构的“线民”,还愣说我是接受了中共特务机构四千万美金!这完全就是无中生有的造谣诽谤。实际上,自从我来到美国的四年时间里,我从来没有收受过中共特务机构的间谍经费,我只是每个月从《博讯》获得大约一千美金的底薪工资。这是我的全部劳动所得。

郭文贵在网上发布了一个视频,其中,郭文贵十分明确地说他愿意给那些骚扰我的人每天支付三千美金,只要他们愿意白天黑夜地来到我家对我进行骚扰和威胁,让我昼夜睡不着觉。

就是因为郭文贵利用社交每天对我反反复复进行造谣、诽谤、诬陷、和威胁恐吓,使得很多人都认为我就是一个魔鬼,是一个人人都应该追杀的流氓无赖。郭文贵的很多粉丝都是对我进行诅咒、谩骂,甚至是要来我家对我进行袭击。

很明显,郭文贵是利用社交媒体在散布谣言,制造仇恨,以及煽动暴力!

郭文贵上网爆料已经将近一年了。在这一年里,我们已经看到郭文贵不仅是在爆中国贪官的贪腐行为,更是对我们这样的普通百姓进行一系列的间谍恐怖行动,非法窃取我们的隐私,并随意上网散布他人隐私,甚至是利用网络散布淫秽黄色视频,对众多的中国女性进行性骚扰、和恶意诽谤。他的很多行动就是在煽动对平民的暴力袭击,煽动仇恨。这种行为是严重的违法犯罪,并违反了推特、脸书、油管的相关规定。于是,我多次向推特、脸书、油管进行举报,要求这些媒体制止郭文贵及其粉丝的网络暴力,制止他们泄露他人隐私。这才使得这三大社交网站全面封杀郭文贵,并封杀帮助郭文贵散布谣言的郭宝胜、潘清等人。

很显然,推特、脸书、油管封杀郭文贵,主要是因为我的举报,然后是按照相关规则对郭文贵采取的合法合理行动。

可是,郭文贵及其粉丝们不但不检点自己在网上的一系列下流、卑鄙、无耻的言行,反而是恶人先告状,一口咬定推特、脸书、油管都是收受了中国政府的贿赂,是成为中国政府的帮凶,是专门针对他郭文贵进行的政治迫害!这完全就是一派胡言,是彻头彻尾的造谣诽谤。

不管中国是否向推特等公司施压,推特、脸书、油管都应该对郭文贵的一系列违章违规言行进行制止,制止他利用这些自媒体对他人进行造谣诽谤甚至是性骚扰。

同样地,美国之音根本就不应该让郭文贵上美国之音进行直播三小时,甚至是一分钟都不允许!美国之音至少应该事先对郭文贵所要广播的内容进行预审,绝对不能让他利用美国之音随意对他人造谣诽谤攻击,甚至是传播淫秽视频。

美国之音在发现郭文贵的言论无法核实之际,断然停止直播。对此,我十分赞赏,万分支持。否则,郭文贵一定会利用美国之音向全世界公布了我的护照信息,以及对杨澜、胡舒立、黄艳、王芳、许晴、范冰冰等等女士进行十分下流的性骚扰,甚至是放出有关她们的性爱视频。这无疑将会严重损害美国之音的声誉,甚至让美国之音被诉诸法庭。


更多更详细的内容,请见我的书面证词,或者按下列方式联系我:
Xianmin Xion (Sino)
sinoarc@gmail.com.

再次感谢各位。

熊宪民,2017年11月15日

---------上面的中文是翻译自下面的英文讲稿---------


Due to My Complaints, Twitter, Facebook, Youtube Blocked Guo Wengui!

Good afternoon.

On April 19, 2017, VOA China Service Cut Live-Stream Interview with Chinese Billionaire Guo Wengui.

Should VOA allow someone to speak whatever he likes through VOA with live-stream and without any interruption? No, definitely not!

Should VOA have the rights to cut live-stream once the speaker violate rules, such as disclosing Bank account information, spread rumors, and slander others? Yes, of course yes!

My name is Xianmin Xiong, a journalist for Boxun, a Chinese News media located in New York.
Guo Wengui has frequently abused women and slandered other people via social media. I am one of such victims who are false accused and defamed and threatened by Guo Wengui. Here are some examples of Guo Wengui’s harmful activities or speeches against me.

On March 4th, Guo Wengui met me and threatened to destroy me completely before the year end.

In April, Guo Wengui posted my passport on twitter, facebook, as well as Youtube. And he called up his followers to kill me. Guo even promised to provide Million dollars to those who can kill me.

Guo Wengui repeatedly false accused me that I worked for the CCP as a spy agent and received 40 Million dollars from the CCP. That is completely a lie. In fact, I have worked for Boxun and received only $1000 monthly since 2012.

There is a video posted online in which Guo Wengui clearly stated that he would like to pay $3000 to those who would come to my home to harass me day and night and make me sleepless!

Due to Guo Wengui's repeatedly spread rumors through Twitter, Facebook, Youtube, many of his followers believed that I was an evil, a monster, a hooligan who should be killed and destroyed. Guo Wengui has been spreading lies, generating hates, initiating violence through social media!

It has been almost one year since Guo Wengui became the hot whistle-blower. Now we can see that Guo Wengui has not only disclose corruption information about Chinese officials, but disclosed private and personnel information of normal people, and stirred violence, created hates! Some of his activities have violated the laws, as well as the regulations or rules that both the social media and the individual user should comply with.
I have reported to Twitter, Facebook, Youtube and requested them to block Guo Wengui's improper activities, and block his accounts if he continues to violate the ethic rules. I believe that my complaint is one of the most important reasons that Guo Wengui's accounts were blocked by these social media. However, Guo Wengui and some his followers continuously accuses these social medias were bribed or controlled by the CCP. That is another lie and false accusation! Regardless whether the CCP complained against Guo Wengui, Twitter, Facebook, and Youtube have to stop Guo Wengui's improper activities, and have to stop him from slandering and abusing others through social media platforms.

Similarly, VOA should not allow Guo Wengui to have live broadcasting for 3 hours, not even for a single minute!
VOA should at least pre-reviewed what Guo Wengui would say and shouldn't allow him to spread rumors and to slander others!

I appreciate VOA's cutting off the Live-Stream Interview on April 19th, otherwise, Guo Wengui might broadcasting my passport and other harmful rumors through VOA, and would have generated countless damages to VOA's reputation!

For further information, please contact Xianmin Xion (Sino) at (516) 468-0050 or sinoarc@gmail.com.
Thank you very much.

Xianmin Xiong (Sino)
November, 15th, 2011

1 comment:

  1. 目前你可以很容易地注意到,郭文贵并没有主要泄露问题的提示,即使在海外官员,虽然透露个性化,甚至团队成员提示自然很多人,甚至搅动身体暴力,制造鄙视! 他的一些特别的基于娱乐的活动包含了对这个程序的亵渎,除了限制和技巧,这两个网络营销额外,男人或女人的主人应该真的保持。

    ReplyDelete